V objemu vibracij – elektroakustični projekt Boštjana Perovška (Kinogledališče Tolmin)

V objemu vibracij je elektroakustični projekt Boštjana Perovška, kateremu je glavni zvočni vir konkretni zvok, večinoma zvok žuželk in pajkov. Ti zvoki se povezujejo v krajše zvočne module, ki so sicer minimalistične kratke kompozicije, a se v procesu elektroakustične obdelave povezujejo med seboj. Povezujejo se tudi s povsem elektronskimi zvočnimi moduli, katerih zvočna struktura je lahko zelo podobna zvokom oglašanja žuželk in pajkov. Ker so ta oglašanja lahko zelo podobna sintetičnim virom elektronskih inštrumentov, nastane zanimiva zvočna masa, za katero velikokrat ne vemo ali poslušamo čisto elektroniko, čiste naravne zvoke ali sintezo enega in drugega. Osnova takemu pristopu sloni na skladbi “Stenice mrož in vrata plešejo kolo” (uvrščena tudi v selekcijo Ars Acustica Listening Proposals v okviru EBU), ki je z leti pridobila kar nekaj različnih aplikacij in dodelav (v zadnjih letih živa izvedba v okviru 1. svetovnega kongresa o biotremologiji – Trento 2016,  8 kanalna zvočna instalacija – galerija Steklenik Ljubljana 2018).

Leta 2018 je Boštjan Perovšek v studiu Tomása Saracena v Berlinu pridobil in snemal zvoke pajkov, ki jih je pričel vklapljati v svoje bioakustične kompozicije in žive nastope. Vibracijske signale žuželk in pajkov je skupaj z elektronskimi zvoki in elektroakustičnimi obdelavami združil v najnovejšem projektu “V objemu vibracij”, ki je na festivalu Sajeta 2019 realiziran kot 8 kanalna zvočna instalacija. V instalaciji bodo slišni tudi elementi kompozicije “Pavillion For Spiders Sound Tour”, ki je bila izvedena 8. maja 2019 na otvoritvi paviljona “Spider/Web Pavilion 7 – Studio Tomás Saraceno” na beneškem bienalu “Biennale Arte 2019 – La Biennale di Venezia”.

Boštjan Perovšek s tem projektom nadaljuje delo na področju združevanja umetnosti in znanosti, ki ga je pričel že v 80-tih letih prejšnjega stoletja.

DNEVNIK – Bioakustična glasba Boštjana Perovška: Ozvočene žuželke na elektronski podlagi